Kamala, että väsyttää! Olen kahtena viime yönä herännyt monta kertaa ja viimeisen kerran aina klo 5. Minulla kello soittaa kuudelta, jotta ehdin bussiin… Jospa ensi yönä saisi hyvin unen päästä kiinni ja saisi rauhassa nukkua kellon soittoon asti. Pitää nyt koittaa pysyä hereillä töissä, onneksi tänään ei ole mitään sellaista, missä pitäisi käyttää kovasti paljon aivosoluja!

 

Sain keväällä diagnoosin, että minulla on tukostaipumus. Lääkäri ei silloin sanonut muuta kuin, että raskauden, lentojen ja leikkausten yms. yhteydessä pistetään hepariinia. Aloin kuitenkin omatoimisesti syödä aspiriinia 50 mg/pvä. Söin aspiriinia 3-4 kk, en muista tarkkaan. Olen myös syönyt säännöllisen epäsäännöllisesti monivitamiinia, kalkkitabletteja sekä kalaöljyä, joskus greippiä (mutta syön sitä kyllä muutenkin). Tässä kierrossa jätin nuo disperiinit pois, enkä ole kyllä muistanut noita muitakaan useasti ottaa. Katson jatkanko disperiiniä taas seuraavassa kierrossa, minua kuitenkin pelottaa tuo tukostaipumus. Onneksi arvot eivät olleet testeissä hälyttävän korkeat ja tukoksia estäviä proteiineja tms. oli kuitenkin normaalisti.

 

Ja vähän hömppää! Jostain luin, että uurteet kynsissä voivat johtua hivenaineiden puutteesta tai imeytymishäiriöstä ja toisinpäin olevat uurteet sekä puolikuun näkymättömyys viittaisivat verenkiertohäiriöihin. Minulla on ollut noita molempia uurteita eivätkä puolikuut ole näkyneet hyvästä käsienhoidosta huolimatta. Eilen huomasin, että uurteet olivat selkeästi vähentyneet ja puolikuutkin esillä muutamassa sormessa. Ajattelin, olisiko noilla disperiineillä sittenkin ollut vaikutusta.

 

Kohta pääsee aamuteelle, nälkäkin jo kurnii! Olen yleensä syönyt aamupalan bussissa, mutta nyt halusin nukkua koko matkan.